Synas på rätt plats

Webbmarknadsföring är en invecklad sak, men fantastiskt spännande och utvecklande om man har talang och intresse. Med hjälp av SEO och Adwords kan man åstadkomma framgångar som ter sig som mirakel, men man måste förstå hur dessa nycklar ska användas - och det är inte särskilt lätt. Sökmotoroptimering är ett koncept som hela tiden utvecklas och den som vill ligga i framkant måste hela tiden hålla sig uppdaterad på marknaden. Det brukar förstås falla sig naturligt eftersom den som en gång lockats in i branschen har ett genuint intresse för marknaden. En automatisk slutsats blir såklart att den som vill locka till sig webbtrafik absolut ska investera i tjänster från ett välrenommerat SEO-bolag.

Lokal SEO

Den som driver en butik, eller erbjuder en vara eller tjänst på en fysisk plats ska i första hand satsa på lokal sökmotoroptimering vilket de flesta seriösa SEO-bolag idag är specialister på. Genom att sökmotoroptimera lokalt effektiviserar man webbtrafiken vilket ger vinst för alla parter - både den som söker och den som vill bli sökt. För att ge ett konkret exempel så är det ingen som vinner på att Hanna i Luleå söker efter en bra frisör och får uppslag på frisörer i Malmö eller Göteborg.

Adwordstjänster

Adwords är ett annat effektivt hjälpmedel för att synas. Man köper då en annonsplats på Google för viktiga sökord och betalar sedan per klick. Exakt hur det fungerar får man läsa djupare om men en seriös adwordsfirma erbjuder ofta suveräna extratjänster som Remarketing Adwords och Google Shopping.

25 jan 2017